18.7.08

Pemancing "Bidan Terjun"


Sabtu lepas aku p ikut kuage pak lang aku memancing kat pajam...jiran dorang pun ade skali...sebenarnye 3 orang je yang kaki pancing, aku tak termasuk pun...dari awal masuk sume dok berangan la nak dapatkan ikan besar...first skali dapat ikan spupu aku...dengan banggenye naik la sekor ikan kecik...anak ikan tilapia...lepas tu je sume dapat ikan...paling berat pun dalam 2 kilo lebih je....hm,skali nak jadikan cite dah dekat nak balik (fuh..dekat 5jam kat kolam pancing tu...), mak lang aku lak suh aku ganti tempat spupu aku sebab die nak p solat asar...kejap je aku pegang pancing spupu aku tu...tibe2 ade ikan suda kena umpan aku pun rembat la...aku yang tak termasuk dalam senarai 3 pemancing tadi dapat ikan paling berat dan paling besar antara sume...sume tak puas hati je tengok aku layan aksi naikkan ikan tu...aku dapat ikan tongsan sisik halus...dalam 3 kilo lebih jugak la....lame gak la nak kasi naik ikan tu, dekat 10 minit...penat tapi bes layan pancing ni...patut la memancing ni ade giannye...gian nak naikkan ikan rupe2nye...

No comments: